יום ראשון, 4 ביולי 2010

תזרום אחי, תזרום

אהבתי את הציטוט של קנת בק "... כי אפשר לשפוך דלי. אי אפשר לשפוך צינור!" ע"י איתי ממן (בתרגום חופשי, הוצא מהקשרו).

צינור הוא בהחלט כלי יעיל יותר מדלי להעברת נוזלים. בעזרת צינור קל יותר לשלוט על הכמות, עצמה, והמיקום אליו רוצים להזרים את המשאבים (מים לצורך העניין). דלי יכול להישפך לפני שיגיע ליעד, אם יש בדלי מים ושמן יחד קשה לשפוך המים ללא השמן
.
האנלוגיה של צינור למטודולוגיות פיתוח קלילות (agile) היא יפה אך ללא פריסה מתמדת, גם שגויה. אם מחזור פיתוח אורך שבועיים אז העבודה היא בדליים בקיבולת של שבועיים. אמנם זה טוב בהרבה מדליים גדולים יותר אך זאת לא זרימה אלא אוסף של ריצות מהירות קצרות טווח.
זרימה מושלמת היא כאשר המפתח שולח קוד למאגר הקוד והוא יכול לדעת שאם אין בקוד בעיה אז תוך דקות ספורות הקוד יפגוש משתמשים בסביבת הייצור. במצב זה קיים מלאי קוד מינימלי, אם בכלל, באזור הדמדומים של בין פיתוח לייצור. קוד העובר בין סביבת הפיתוח לייצור הוא קוד במנות קטנות הנעות בצינור קצר יחסית.

במצב זה שינוי תכניות עסקיות והנדסיות יכול להיות מיידי, המוצר לעולם לא מושבת, תקלות נקודתיות מתגלות מיד וניתן לזהות בקלות את מקורם ע"י התבוננות בשורות הקוד האחרונות שנשלחו לייצור. בעיות הנדסיות מורכבות כמו תאימות לאחור של ממשקי שרותים ניתן לפתור בצורה קלה ונקיה יחסית. מעל הכול, ניתן להתאים את המוצר לדפוס התנהגות המשתמש כמעט בזמן אמת, עלזה בלבד חברות הזנק יכולות להמריא או לקרוס.
blog comments powered by Disqus